ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ της ΠΑΣΠ ΝΟΜΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ για τη Γενική Συνέλευση της 10ης Οκτώβρη 2012

Σε μια χρονική συγκυρία όπου η ελληνική κοινωνία  βιώνει με το πλέον εμφατικό τρόπο τις επιπτώσεις της ύφεσης και της δημοσιονομικής προσαρμογής, η νέα Κυβέρνηση αντί να κομίσει λύσεις στο πρόβλημα, επεκτείνει την κρίση αυτή στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης  μέσα απ’ την κατάθεση της τροπολογίας Αρβανιτόπουλου προς επίρρωση του Νόμου-Πλαίσιο Διαμαντοπούλου για τη διοίκηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Η αναίρεση στην πράξη βασικών εννοιών του Δημόσιου και Δωρεάν Συνδιοικούμενου Πανεπιστημίου πόρρω απέχει απ’ την προοδευτική μεταρρύθμιση του 1982 -νομοθετικό προϊόν της 1ης κυβέρνησης ΠαΣοΚ υπό τον Ανδρέα Παπανδρέου-  ενώ στη θέση τους υιοθετούνται δομές εντελώς ξένες προς την ελληνική ακαδημαϊκή πραγματικότητα.

Πρόκειται στην ουσία για ένα νομοθέτημα που μαζί με την κερκόπορτα της διαπλοκής και των συντεχνιακών μικροδιευθετήσεων, άνοιξε  και εκείνη της εμπορευματοποίησης της Παιδείας με την κατά το ήμισυ εξωπανεπιστημιακή διορισμένη διοίκηση φέρνοντας εις πέρας μια επιχείρηση «απορρύθμισης» του Δημόσιου Πανεπιστημίου και παράδοσης της διοίκησης του στο αόρατο χέρι της αγοράς υπό τις σημερινές συνθήκες της υποτίμησης της αξίας της εργασίας προς χάριν της ανταγωνιστικότητας των πολλών για την ανάπτυξη των λίγων.

Στο γενικότερο αυτό κλίμα ανασφάλειας συμβάλλει σαφώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία με την πρόσφατη τροπολογία Αρβανιτόπουλου απέδειξε τη συνέπειά της στην ολοκλήρωση του ημιτελούς πονήματος Διαμαντοπούλου και την  πίστη της στο σκληρό ενδοπανεπιστημιακό συντεχνιασμό . Έκανε δε εμφανή και την προσήλωση της στον παραλογισμό που θέλει τίποτε να μην αλλάζει σε αυτήν την χώρα προς το καλύτερο.

Ενδεικτικά, από τις 7 τροποποιήσεις, οι  4 αφορούν στη θητεία, την  παράταση της, τη διεύρυνση της αρμόδιοτητας καθώς και το εθνικό «στένεμα» της προκήρυξης διαγωνισμού για τη θέση του Πρύτανη, ερήμην των πραγματικών αναγκών των ουσιαστικών  πρωταγωνιστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ερήμην της αναβάθμισης της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Συνεπώς, αντί να συζητείται ο θεσμικός εκσυγχρονισμός  του Δημόσιου Πανεπιστημίου στην βάση της συνταγματικής επιταγής του Άρθρου 16  για δωρεάν εκπαίδευση, αντί να αποτελεί πεδίο διαβούλευσης ο ανταγωνισμός της αριστείας σε σχέση με τα πανεπιστήμια του εξωτερικού όπως και Η ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ λειτουργίας της συνδιοίκησης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με τη διακριτή παρέμβαση φοιτητών-καθηγητών σ ‘αυτό που πραγματικά πρέπει να ενδιαφέρει την ακαδημαϊκή κοινότητα και είναι το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ αντ’ αυτού η μόνη «τομή» που επιχειρείται είναι η προάσπιση της διακομματικής διαπλοκής στο πρόσωπο των πρυτανικών προνομίων.

Κι αυτό γιατί, το Πανεπιστήμιο με την κατα το ήμισυ εξωπανεπιστημιακή διορισμένη διοίκηση αντί να αξιώνει την επιστημονική αριστεία και ακαδημαϊκοτητα μετατρέπεται στο Πανεπστήμιο όχι των αναγκών της Κοινωνίας μα της Αγοράς, με την «κατά τω δυνάμει» νόμο επισφραγισμένη συμμετοχή στη διοίκηση ντόπιων και ξένων ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω των εκπροσώπων τους.

Στην Ελλάδα της Κρίσης, βέβαια, η αμφισβήτηση έμμεσα η άμεσα του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας μας αμφισβητεί στην ουσία το δικαίωμα στην κοινωνική απελευθέρωση χιλιάδων νέων ενισχύοντας τα ήδη υπάρχοντα ταξικά στεγανά.

Συνεπώς, η εμμονή σε ένα ελληνικό πανεπιστήμιο για «Κινέζους» εργαζόμενους δε δίνει λύση αλλά αντίθετα επιτείνει το πρόβλημα της κοινωνικής ασφυξίας.

Στις επαχθείς αυτές ρυθμίσεις για το Ελληνικό Πανεπιστήμιο στην πράξη ήρθαν να προστεθούν και οι υπουργικές “διαρροές” στον τύπο που θέλουν

  • την κατάργηση της δυνατότητας όσον αφορά στους επί πτυχίω φοιτητές της δήλωσης μαθημάτων χειμερινού ή εαρινού εξαμήνου σε εαρινό ή χειμερινό εξάμηνο αντίστοιχα,
  • την ενδεχόμενη διαγραφή των φοιτητών από τη σχολή μας με τη συμπλήρωση συγκεκριμένων ετών φοίτησης, ανάλογα με το έτος εισόδου τους στη σχολή,
  • τον τερματισμό της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων από το Εαρινό εξάμηνο.

Πρόκειται στην πραγματικότητα για πρόβα νέων περικοπών στην Παιδεία που αφορούν άμεσα όλους τους φοιτητές, που μετακυλίουν το κόστος σπουδών μας στην ήδη οικονομικά σπαρασσόμενη ελληνική οικογένεια, που παραβιάζουν το δικαίωμα στην κοινωνική απελευθέρωση χιλιάδων νέων ενισχύοντας τα ήδη υπάρχοντα ταξικά στεγανά και ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣτΕ.

Το στοίχημα λοιπόν, είναι  η ανατροπή κι αντικατάσταση του από ένα νέο, προοδευτικό νόμο- πλαίσιο που θα απηχεί τις ανάγκες των σπουδαστών, των φοιτητών και του επιστημονικού προσωπικού και θα προκύπτει απ’την ισότιμη συνδιαμόρφωση τους.

Η μεταρρύθμιση αυτή όμως, σε σύγκρουση με τις σημερινές αντισυνταγματικές ρυθμίσεις που εγκαθιδρύουν τον εκπαιδευτικό νεοφιλευθερισμό, οφείλει να εστιάσει στο Δημοκρατικό Εκσυγχρονισμό των Πανεπιστημίων μας και την άμεση όσο και επιτακτική για το ζοφερό εργασιακό περιβάλλον που διαμορφώνεται ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ. Απαιτείται να μετατραπεί συνεπώς η κρίση σε ευκαιρία ΑΛΛΑΓΗΣ και ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ με κύριο μοχλό ανάπτυξης το Πανεπιστήμιο. Το μονοπάτι αυτό δεν μπορεί παρά να μην περνά μέσα από την ένταξη όλων των Ερευνητικών Κέντρων στο Υπουργείο Παιδείας σε λειτουργική σχέση  με τα αντίστοιχα Τμήματα των ΑΕΙ και τη διαμόρφωση των ερευνητικών προγραμμάτων τους, με κριτήρια που απορρέουν από τις προτεραιότητες της επιστήμης και τις ανάγκες της κοινωνίας και των εργαζομένων.

Τότε, θα μπορούμε να μιλούμε για ένα Πανεπιστήμιο Δημόσιο, ανοιχτό, με Αξιολόγηση Ακαδημαϊκή και λογοδοσία στην κοινωνία, ισχυρή χρηματοδότηση, σύγχρονο, ποιοτικό και Δημοκρατικό με ανθρώπινους όρους σπουδών που δημιουργεί υγιώς σκεπτόμενους πολίτες  κι όχι φθηνό εργατικό δυναμικό χωρίς συλλογική φωνή και δικαιώματα.

Με αυτό το σκεπτικό και προς αυτήν την κατεύθυνση αιτούμαστε:

  • Την παραμονή του ανώτατου επιτρεπόμενου όριο δήλωσης μαθημάτων ανά εξάμηνο στα 12 μαθήματα για όλους τους προπτυχιακούς φοιτητές και επ’άπειρο για τους επί πτυχίω
  • Τη διασφάλιση της δυνατότητας στους επί πτυχίω φοιτητές να δηλώνουν και να εξετάζονται σε μαθήματα χειμερινού ή εαρινού εξαμήνου ανεξαρτήτως του αν διανύεται εαρινό ή χειμερινό εξάμηνο.
  • Την άμεση δημοσιοποίηση των κληροδοτημάτων και της περιουσίας του τμήματος Νομικής με στόχο την αξιοποίηση τους ως προς την έκδοση των συγγραμμάτων από το τυπογραφείο του ΕΚΠΑ.
  • Τη δημιουργία διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποκλειστικά για τους φοιτητές και τους καθηγητές της Νομικής ώστε να είναι δυνατή η απρόσκοπτη επικοινωνία των διδασκομένων με τους διδάσκοντες.
  • Την καταβολή της απαραίτητης συνδρομής στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών εκ μέρους του Τμήματος Νομικής προκειμένου να “ανοίξει” η ηλεκτρονική βάση νομικών δεδομένων (ΝΟΜΟΣ).ΟΛΗ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ και ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ επικαιροποιημένη ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Πυξίδα των αξιώσεων μας αποτελεί η διασφάλιση της Λογοδοσίας στους Φοιτητές, καθώς και η ίδια η ιδεολογία της ΠΑΣΠ για την προάσπιση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας απέναντι σε ρυθμίσεις και κριτήρια που μετατρέπουν την ακαδημαϊκή μας ζωή σε ένα ατελείωτο κυνήγι για την απόκτηση πτυχίου το κόστος του οποίου καλείται να επωμιστεί η ελληνική οικογένεια.

Στη σύγχρονη λοιπόν συγκυρία, αυτή της βαθιάς ύφεσης και της πολυεπίπεδης κρίσης, οικονομικής, αντιπροσωπευτικής και πολιτιστικής το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο οφείλει να είναι μοχλός ανάπτυξης, παραγωγής, νέων ευκαιριών και καθοριστικός παράγοντας ΑΛΛΑΓΗΣ νοοτροπίας μακρυά από το φαύλο συντεχνειακό παρελθόν.

Το μονοπάτι αυτό δεν μπορεί παρά να μην περνά μέσα απ΄ την ένταξη όλων των Ερευνητικών Κέντρων στο Υπουργείο Παιδείας σε λειτουργική σχέση με τα αντίστοιχα Τμήματα των ΑΕΙ και τη διαμόρφωση των ερευνητικών προγραμμάτων τους, με κριτήρια που απορρέουν από τις προτεραιότητες της επιστήμης και τις ανάγκες της κοινωνίας και των εργαζομένων.

Αντιπρόταση υπάρχει και είναι αυτή των Νέων Σοσιαλιστών, είναι αυτή της Πανελλήνιας Αγωνιστικής Σπουδαστικής Παράταξης όπως έχει σφυρηλατηθεί από τις αξίες για μια Δίκαιη Κοινωνία με ίσες  ευκαιρίες γα όλους, όπως έχει διαμορφωθεί από  το συλλογικό  βίωμα στα αμφιθέατρα.

About paspnomikis

Αυτόνομη Σοσιαλιστική Συνδικαλιστική Οργάνωση Η Πανελλήνια Αγωνιστική Σπουδαστική Παράταξη (Π.Α.Σ.Π.) είναι μια φοιτητική συνδικαλιστική παράταξη που δρα στο χώρο του ελληνικού πανεπιστημίου από το 1974. Η ΠΑΣΠ σύμφωνα με το άρθρο 6 του καταστατικού της αποτελεί αυτόνομη παράταξη του σπουδαστικού κινήματος. Κατά τη μεταπολιτευτική περίοδο η διατύπωση των αρχών του ΠΑΣΟΚ στις 3 Σεπτεμβρίου 1974 από τον Ανδρέα Παπανδρέου προκάλεσε τη συγκρότηση του φοιτητικού κινήματος «Φίλοι Ανδρέα Παπανδρέου». Το 1975 το κίνημα αυτό μετεξελίχθηκε στην Πανελλήνια Αγωνιστική Σπουδαστική Παράταξη.Λίγο αργότερα και ενώ πυκνώνουν αδιάκοπα οι γραμμές της ΠΑΣΠ στα Πανεπιστήμια ο Κωνσταντίνος Καραμανλής θα την αποκαλέσει «Αριστερά της Αριστεράς». Το 1982 οι προτάσεις της ΠΑΣΠ προκάλεσαν μεταρρύθμιση στον χώρο των ΑΕΙ και αποτέλεσαν τη βάση του Ν. 1268/82 που καταχώρισε την ελεύθερη συνδικαλιστική δράση και τα όργανα συνδιοίκησης. Το 1992 η ΠΑΣΠ αντιστάθηκε στο γνωστό «Νόμο Σουφλιά» (Ν.2083/1992) με τους δυο κύκλους σπουδών και συμμετείχε στη μάχη που έδωσε τότε στο σύνολό του το μαθητικό και φοιτητικό κίνημα. To 1995 αντιτάχθηκε στη Βιβλιοκάρτα αλλά και αργότερα όταν άρχισε γόνιμη κριτική στο Νόμο Αρσένη (περίοδος 1999). Έπειτα, σταθμοί στη δράση της ήταν η ανατροπή του νόμου Γιαννίτση για το ασφαλιστικό σύστημα όπου συμμετείχε μαζί με πολλές άλλες λαϊκές δυνάμεις και η περίοδος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης το 2006. Από το 1974 μέχρι το Άρθρο 16 και την κοινωνική έκρηξη του Δεκέμβρη, η ΠΑΣΠ συνεχίζει αδιάκοπα τη δράση της παλεύοντας για Ανθρώπινους και Ποιοτικούς Όρους Σπουδών,για Εργασία με Δικαιώματα, για ένα Πανεπιστήμιο με Μέτωπο στη Κοινωνία . Πιστοί στις Αρχές της 3ης του Σεπτέμβρη συνεχίζουμε τον Αγώνα για τη ΜΑΖΙΚΟΠΟΙΗΣΗ κι ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ του ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ σε Προοδευτική Κατεύθυνση,Για το ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ και το ΒΑΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ στον Τόπο. Βαδίζουμε Με Αμείωτο το Πάθος του Χθες Στις Διεκδικήσεις του Σήμερα και του Αύριο ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΝΙΑΣ ΜΑΣ ΤΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ ΠΑΜΕ ΣΑΝ ΑΛΛΟΤΕ - ΠΑΜΕ ΣΑΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΑΣΠ ΝΟΜΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s